Ny dag, samma visa.

Ja dagen började bra iaf. Tog en långpromenad med hunden och njöt av det fina vädret. Skulle sen egentligen tagit en promenad med en kompis men ställde in det då mitt ex/sambo (som jag tidigare nämnt, vi kan kalla honom A) tyckte att jag skulle ta tåget in mot stan och åka cross med honom. Jag fick för mig att han inte ville att jag skulle komma men efter övertalning så åkte jag in. Varför inte liksom. Det blev ingen crossåkning, det blev att åka runt i en full bil med hund och allt hela dagen istället för att de skulle handla träningsgrejer bland annat. självklart hade han druckit upp all min öl osv. En fick jag. Bara det kan ju få en att vilja ta livet av sig, vad ska man med en till? Diverse timmar senare och runtåkning så får jag veta att det är dags för mig att åka hem med hunden och utan A då han ska vidare.
Inte nog med det, så är tydligen inte sånt jag vill eller behöver hjälp med lika viktigt.
väl hemma nu så är väl det rätt skönt iofs då jag frös en del eftersom jag är överoptimistisk och tog på mig vårjackan.
Men proppjäveln har ju gått och har nu inge lyse i taket, det får bli ett projekt för morgondagen, för ger jag mig på det idag lär jag ramla och bryta nacken. Verkligen inte min dag.

Allt jag vill ha är en stor fet gås eller diverse piller och en BIB-rödvin eller öl. Det skulle bli så mycket bättre. Men med min tur kommer han väl hem utan öl och toktjackad. Eller så säger han att han ska hem i flera timmar så jag håller mig vaken för att sen inte göra det.

Ain't life grand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0